Otrohet

Jag var med om en ganska lustig grej idag som jag gärna delar med mig av. Träffade för inte så länge sedan en kille här nere i Linköping som verkade astrevlig åså, men ganska snart började han stöta på mig och ville mer på en gång. Kände inte alls samma sak och visade inte alls något intresse tillbaka. När han ville träffas visade jag tydligt att jag inte var intresserad, ni vet, de typiska ursäkterna ; - jag är trött, jag orkar inte, jag är sjuk osv. Senast i lördag drog jag en sådan ursäkt och tänkte väl att nu borde han väl lägga av snart och det kändes som att han blev sur vilket jag hoppades på.

Idag då jag var in på Ica Maxi stötte jag på honom bland alla mjölkprodukter. Jag hälsade såklart glatt på honom och där stod han med en tjej. Tänkte först att det var syrran hans så jag reagerade inte mycket, fortsatte handla och så. Efter kanske 5 minuter kommer hon fram till mig och frågar - Hur känner du honom? Han säger att ni HAR pluggat ihop, men han sa att han inte mindes vad du heter.
Först tänkte jag som, det kanske är hans syster.. så jag ljuger nog så han inte råkar illa ut, sen när hon berättade vad han hade sagt om mig förstod jag ganska snart att de var tillsammans så jag frågade, och tjejen bara nickade.
" i två år har vi varit tillsammans"

Jag fick en ganska stor chock men det var som att alla bitar föll på plats då jag genomskådade hur han hade betett sig mot mig. Han hade t.ex. inte velat ta med mig hem till sig för där höll nå rörmockare på att byta rör, så det luktade så illa, haha! Rolig ursäkt eller hur? Inte för att hans tjej och han kanske bodde ihop? haha. Stackars tjej säger jag bara. Hon sa till mig - "inte hade jag trott att det här skulle hända när jag klev in på ica". Men samtidigt blev jag så glad att han åkte dit för det. Jävla svin säger jag bara. Även om det inte gick till fysisk otrohet så var han hur som helst otrogen så som han höll på mot mig.

Jag blir lika chockad varje gång jag hör om otrohet men saken är den att det är så himla vanligt och det förekommer överallt. Vad det grundar sig i har såklart olika anledningar. Mestadels har det nog med bekräftelse att göra och man känner väl inte att man får tillräcklig bekräftelse av den partner man är med, så då kan man gå och ligga med någon annan för att få det. Jag förstår inte hur man moraliskt sett kan leva så, det är obegripligt. Visst ett snedsteg hit och dit, en puss eller så, alla relationer har ju sina upp och nedgångar. Jag har själv känt attraktion till killar då jag haft förhållande, inget jag är stolt över direkt, men känslor uppstår liksom helt omedvetet och man kan inte göra något åt det.

Det viktigaste i en relation är att man kan vara ärlig och säga som det är utan att det ska gå för långt. Respekt är viktigt och man ska vara på samma nivå. Den ena ska inte ha den andra runt lillfingret och känna makt. Relationer är verkligen svårdefinierat. De är komplicerade samtidigt som de är ljuva. Det finns ingen som kan förstå din relation till någon annan, känslan är så individuell och därför kan det vara svårt att förstå då någon du känner förlåter sin partner för otrohet.

Innan jag ens skaffade partner såg jag på otrohet på ett väldigt objektivt sätt, det är inte okej, men när man väl sätter sig in en relation så får man en helt annan syn på varför det faktiskt sker. Det är inte på något sätt okej, respektlöst och oärligt i högsta grad, men när man tittar på varför det sker så finns det ofta en anledning.
En person som är kär och galen går ju inte till någon annan, det existerar ju inte. Då finns bara en person. En person man blir attraherad av, en enda person man vill vara med och ingen annan. Men en otrogen har inte den känslan, den söker efter något mer.


Varför det sker har sina skäl och varje skäl har sitt svar. Förlåta eller inte? Jag har svårt att tro att det blir som förut igen, kanske blir det bättre, eller så blir det sämre. I det här fallet som hände mig nu så grundar det sig nog inte bara i att killen söker bekräftelse, utan att han var sjukt instabil i sig själv, dålig självkänsla helt enkelt. I framtiden så hoppas jag killen hittar sig själv och låter bli tjejer låååångt framöver. Ingen tjej i världen förtjänar att behandlas på det sättet. Med ständiga lögner och svek. Inget förhållande som faller mig i smaken precis.
Det går bara att lita på en person och det är du själv, det gäller samma sak i relationer. Man kan aldrig veta vad den andra personen gör bakom din rygg, det går alltid att slingra sig från sanningen. Hur som helst så varar ärligheten längst och vill man båda vara med varandra så ska otrohet aldrig behöva komma emellan.
För kärleken övervinner ju allt, eller hur ? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0