gå ut och var glad din jävel

 
Har precis kommit hem från stugan med Mamma där jag spenderat ungefär ett dygn tillsammans med henne, Hans och hans(hahaha) hund Dogge. Åh det var helt ljuvligt. Älskar att umgås med mamma. Vi har alltid roligt ihop även om vi mellan varven gnäbbar på varandra också, men det hör väl till. 
 
Vi har åkt lite båt, solat, grillat, kört gammaltoyota, myst och framförallt SOVIT, hur ljuvligt som helst. Hasse är verkligen skön och har alltid något att berätta, det är så härligt.
 
Åkte förbi Fairtradebutiken i Gynnarsbyn på hemvägen. HAHAHA; världens roligaste fairtrade butik jag varit in på vill jag lova, lite eljest sådär. Jag köpte té och mamma köpte en tvål. Ska försöka åka tillbak dit någon gång i sommar å köpa nå mer, de tog nämligen bara kontanter. 
 
Jag älskar verkligen bysamhällen här uppe i Norrland, dialekterna och bara allmänt hur mysiga människorna är. Gubbens om jobbade i butiken var verkligen asmysig och sådär typisk norrlänning. Från Gunnarsbyn blev det ännu en sväng längs Bodens alla byar, men inget att stanna för, bara se den vackra naturen. Vi har verkligen fantastisk natur här uppe, älskar vattendragen, öppna skogar och ängar(även om det mest är täta skogar,haha) och så när det är lite kullar och berg :)
 
När jag åker bil med mamma lyssnar vi väldigt mycket på låten nedan. Den får mig att uppskatta livet mer å bara vara glad för det vi har. Jag är ju för det mesta glad hur som helst och ler faktiskt ibland av ingen särskild anledning, men när jag lyssnar på den här låten ler jag lite extra och av ett syfte - att jag älskar mitt liv, mina nära och kära och allt jag har fått vara med om. Allt som har berikat mig genom åren, även motgångar, har gjort mig till den jag är idag och vill vara idag.
 
Den här låten får mig också att inse hur viktigt det är att vara glad och inte gå och sura för ingenting. Ibland är det som att jag får den känslan när jag går längs stan eller vart som helst. Man får blickar på sig för att man ler  eller för att man skrattar men har man en sur min är det som inget särskilt. hahaha. Ibland då jag ser någon som ser extra sur brukar jag dra på ett riktigt leende bara för att se dennes reaktion. Det är skitkul, prova vettja!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0