walk away from society

Igår spenderade jag dagen med Käraste Kajsa. Vi flummade på om FN-kursen som vi läser tillsammans och var rätt flitiga i någon timme och bestämde oss sedan att bege oss till PRIO 1. (Secondhandaffär) Jag och Kajsa är säkert och shoppar second hand en gång i veckan tillsammans! HAHA. Även om second hand är mycket hälsosammare både för miljön och för oss, så konsumerar vi båda rätt mycket.
Vi har nu ett vad- inga kläder på en månad, eller ingen shopping på en månad. Då är ju detta exklusive mat såklart, för det måste vi ha. Är det något absolut absolut nödvändigt som måste köpas så måste vi meddela den andre.
Utmaning, JODU! En månad är säkert ingen match alls för vissa, men för mig är de och jag vill försöka komma ifrån det där shoppingsuget jag får ibland.
Igår pratade vi i alla fall om filmen Walk into the wild, som är så himla himla fin! Jag gillar tanken att bara ge sig av och lämna allt, alla ägodelar och bara dra. Vi är så sjukt beroende av prylar, TROR VI, men människan är fantastiskt anpassningsbar ska ni veta! Vi klarar av det om vi vill!
Vi lyssnade på denna låt tillsammans och försökte koppla bort allt; alla måsten, all stress, alla förväntningar på oss som vårt samhälle är uppbyggt av. Egentligen är vi lite av slavar, inte sant?
lyssna och njut


Kommentarer
Postat av: Mustafa

fuck society!

2012-03-04 @ 21:04:11
URL: http://www.serhatdundar.com
Postat av: Jullan

bra låt!

2012-03-05 @ 19:32:10
URL: http://juliaholmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0