Det där med att inspirera.

I måndags hade jag föredrag för Rotary på Bodensia, hur kul som helst! Får alltid så positiv respons när man kommer till rotarianer, de är så engagerade och positiva till allt. Hoppas jag kan joina en klubb när jag blir äldre och lite mer erfaren.

Jag föreläste om mitt äventyr som Volontär i Ghana. Känner mig alltid lite smått mallig när jag ska prata om det och pricket över i:et är att jag får ha på mig min ghanesiska jumpsuit som min favoritsömerska sydde till mig där borta. Hon är helt underbar. Ber man henne sy ett plagg så är det klart på en dag och då får man inte glömma att hon har en hel del andra kunder som beställer också. Dessutom billigt såklart när det är i ett utvecklingsland. Dagen jag skulle fara hem for jag dit och hämtade en massa saker jag beställt och gav henne typ 500 kr i dricks, bara för att hon var så sjukt begåvad och kreativ.

Efter mitt föredrag gick jag längs Bodens gator och afrikaner tittade fundersamt på mig, många ropade- "African Queen" eller "I like your style" hahah. så typisk kommentar att få från någon i Ghana så det är superkul när folk känner igen plaggen här i Sverige.

Hur som helst, jag älskar verkligen att inspirera, gammal som ung! Att åka som volontär är ju inte direkt något som bara passar yngre utan även pensionärer kan ju åka iväg, bara man har hälsan i behåll, såklart!

När jag pratar inför folk tycker jag om att vara så spontan som möjligt, annars känns det bara så tillgjort, jag slopar manuset helt faktiskt, men försöker ändå ha en susning om vad jag ska säga, så man inte hamnar in på fel spår, haha.

Det ska också vara något intressant man föreläser om, annars känns det bara tråkigt och inlevelsen försvinner lätt. Jag saknar samhällsredovisningarna, de var superroliga och det kändes verkligen att man förbättrades efter tre år på gymnasiet.
Min fina sömerska!
mina ghanesiska vänner
Mina fina projektledare på kontoret för mänskliga rättigheter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0