you just got to love australia

alltså herremingud vilka intensiva dagar det varit sedan jag kom hit. Igår överraskade jag min älskade syster Laura på morgonen och idag överraskade jag min bästaste vän Tim. 
 
Det är nästan så att jag har glömt hur underbart fina människor det finns i detta land. Alla är så sjukt trevliga och det är så naturligt. Det är samtidigt konstigt att vara tillbaka när ajg inte är utbytesstudent längre, men det är helt jävla fantastiskt. 
 
Festen för Laura igår var så otroligt underbar, Fick träffa hennes fantastiska universitetsvänner, barndomsvänner, släkt osv. Det blev en aningen spårad kväll dock och slutade med att jag grät en del mot slutet. Fattar inte varför jag har börjat göra det? Enligt Laura var det glädjetårar iaf, så det känns ju skönt.
 
Blev en hel del tal som var otroligt vackra. Det märks verkligen hur älskad Laura är som har så otroligt fina vänner. 
 
Idag åkte jag iväg med Tims moster och hennes man ut till Geelong för att överraska Tim. Tim hade ringt sin moster tidigare och frågat om han kunde åka med dem och hon hade blivit sjukt nervös och sagt att hon skulle ringa upp senare. Han blev otrolgt förvånad att hon reagerade så eftersom hon alltid är så generös i vanliga fall. Hur som helst sa hon i slutändan att det inte fanns plats i bilen, hahaha. 
 
När vi anlände till Tims fina mormor kom Tims mamma Sheree ut och tog mig med in och smög försiktigt in i vardagsrummet och sa till Tim att hon hade en stor överraskning. Tim var helt säker på att hon hade köpt något åt honom och då smyger jag in i rummet och TADAAAAAA. Var så sjukt häftigt att se hans reaktion och ajg kunde hålla det hemligt så länge, för det har varit svårt in i helsike. Allt finns iaf filmat och kanske lägger jag upp det på bloggen sen.
 
Var helt fantastiskt att träffa Tims fina familj. Jag är så sjukt avundsjuk vilken sammanhållning hans familj har och ändå att den är så stor. Alla älskar verkligen varandra. Det är typ helt tvärtom i vår släkt, i alla fall på mammas sida och det är trist. Men jg får väl helt enkelt vara tacksam att jag har så otroligt fina vänner istället. 
 
Tog en hel del bilder under Lauras fest som jag ska lägga upp så småningom. Enda nackdelen är att jag inte har någon laddare, eller laddaren till datorn går inte att sätta in i adaptern, sjukt frustrerande. We all hate and love the apple. 
 
hoppas ni har det fint där hemma. jag har det helt fantastiskt och jag ska verkligen fortsätta njuta. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter great.

2012-08-05 @ 21:31:31
URL: http://juliaholmgren.blogspot.com
Postat av: Gun-Britt OLofsson

Hej Anna jo vad kul att alla blev så överraskade att se dej i detta underbara land igen.
Det fins ett svenskt ordspråk ang... släkten.
Släkten är värst! Ja...man väljer ju sina goda vänner men inte släkten.
Ha det toppen bra älskar dej/ mamma /

2012-08-06 @ 16:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0