hur sa vi?

Hade en underbar lördag igår med Kajsa. Vegansk middag och efterrätt. Svamp och spenatsås med paasta och till efterrätt tofuglass och mangosorbet! Sjukt mumma!

Jag och Kajsa flummade på som vanligt, hade heta diskussioner om Coca-cola som vi har bestämt oss för att skriva om i vår FN-uppsats, samt även om homosexualitet; är det medfött ? Jag har haft den synen förut men jag tror knappast att det finns en gen som säger att du är homosexuell, det handlar snarare om tillfälligheter som Kajsa uttryckte det så fint. Fattar dock inte varför man ens ska behöva veta om det är medfött eller inte? Varför ska det diskuteras för huvudtaget? Är heterosexualitet medfött? Det diskuterar vi sällan , haha! Det är så lustigt hur vi människor konstruerar verkligheten. Skulle vara minst sagt roligt att starta en konversation om heterosexualitet var något medfött och se hur folk reagerade. haha!

Nu ska jag skriva på min uppsats; Att se mångfalden i mångfalden!

Hoppas ni har haft en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Julia

FAN va fin du är dåå

2012-05-06 @ 20:59:46
URL: http://juliaholmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0