Sjung om studentens lyckliga dar....

I fredags var det dags att fira studenten igen, andra året i rad, haha, fast denna gång som åskådare, även om jag sprang runt och skrek: "Ingen är hetare än en samhällsvetare" och lite andra kända studentvisor om och om igen. De liksom susar runt i huvudet fastän det är ett år sedan jag själv tog studenten.
Studenten får mig att reflektera över den hårda studieperiod det var under gymnasietiden. Jag pluggade stenhårt, satsade allt, åtminstone de två sista åren på gymnasiet. Jag tror vi alla upplever olika känslor när vi hör ordet student men de flesta känner nog en slags befrielse. Det gjorde i alla fall jag. Studenten är och förblir nog en av de roligaste dagar i hela mitt liv. Då får man välja själv, precis som man vill. I och för sig kan man göra det långt innan studenten om man bestämmer sig för det, men man blir otroligt obegränsad med fina betyg i handen och det är en obeskrivlig känsla. Jag kan inte sätta orden rätt helt enkelt! Jag bara ryser när jag tänker på vilken lycklig dag det är.
I fredags fick jag nöja mig med att se årets studenter skrika och vara lyckliga, och kanske är det så, att studenten bara händer en gång i livet, även om man önskade att det kunde hända 100 gånger om.
Här är lite bilder från årets student;
Julia Holmgren tog studenten, woho! Jag gav henne en studentorm ;)
Och såklart även en bild på mig när jag tog studenten
Hade så mycket grejjer att jag knappt kunde gå! HAHAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0