terapi-för-själen-böcker

Jag blir så oerhört lycklig då jag läser "andliga böcker", eller terapi-för-själen-böcker som jag brukar kalla det :) När jag läser de hör böckerna får jag sådan innerlig kraft inombords. Ni vet när man säger att man blir en bättre människa? Det känns lite så. Fast mitt värde har ju aldrig förändrats, men jag känner mig så stark. Jag blir så otroligt öppen inombords, släpper alla hat mot alla, accepterar att vi tycker olika, agerar olika och att vi människor är så mycket mer än våra egna handlingar och tankar.

Har fått två riktigt bautafavoriter som jag hoppas kunna använda mig av lite då och då.

En ny jord - ditt inre syfte - Eckhart Tolle

Munken som sålde sin ferrari - Robin Sharma

Jag tar verkligen till mig innehållet i böckerna, men jag märker också hur lätt det är att halka tillbaka på samma spår och börja bedöma och kritisera. Tankarna har en sådan enorm kraft inom oss och vi kan vända dom, när vi vill, om vi bara vill. Ju mer medvetna vi blir - ju lyckligare blir vi. Medveten betyder att kunna se över våra tankar och inse att vi är så mycket mer än just det.
Be true to love where ever you find it, and be true to yourself and everything that you really are.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0