childhoodie and unifriends


Övernattade hos min kära Laura igår och jag frös så intensivt att det slutade med att vi skedade, haha, men vad gör man inte för sin syster? Sedan gick jag runt å virrade i Mentone, där hon bor och försökte hitta tågstationen. Insåg att jag stod precis framför den när jag frågade en femte person vart den låg, haha ibland är jag verkligen helt borta, speciellt på nya ställen. 
 
Idag blev det att träffa Tims underbara unifriends, typ alla tjejer, vilket jag inte var så förvånad över, haha. Tim läser nån slags inredningskurs, typ designaktigt, det är sjukt mycket projekt om konstnärer, bilder, osv. Inse vilken press att hela tiden vara kreaktiv? inte min grej
 Tim gjorde mig ganska generad då han hade ritat av en bild från en av mina profilbilder och tagit med det i ett av hans skolprojekt. Sedan när jag kom in i klassrummet höll han upp bilden och utbrast - hey can you see it's her?! 
HAHHAA.
 
Jag, Tim och en av hans univänner Merissa tog en kaffe på nåt konstnärligt ställe i nån gränd i Melbourne mitt under dagen. Det var riktigt mysigt. Servitörerna var så sjukt energiska. Sen lunchade vi med Sushi i parken vid statsbiblioteket å återvände sedan till universitetet där jag fick lyssna på en massa kreaktiva presenationer. 
 
När det var slut mötte jag upp Tims date för kvällen, Ray. Vet inte hur många skämt vi drog under dagen, ray-gay osv. Jag älskar verkligen hur man kan skämta med Tim om verkligen ALLTING. Vi har verkligen aldrig tråkigt. Ray verkade iaf vara en riktigt trevlig prick och enligt Tim så hade allt gått enligt planerna, hehhee ;)
 
Melbourne är verkligen fint, men jag blir verkligen stressad av storstaden, jag älskar det, men samtidigt tycker jag det är så sjukt intensivt allting. Det känns som att människor bara lever i sin egna lilla bubbla och inte har tid för något annat. Jag skulle helt klart kunna bo här ett tag, men inte för all framtid. Jag älskar människor, men jag når dem inte på samma sätt i en enda stor klump. 
 
Vid 7 tiden kom Cassie och Dylan och hämtade mig i Mentone då jag precis kommit hem från innerstan. Så nu ska jag bo där i några dagar. Blir ett himla flyttande för mig märker jag, men det är väl så jag vill ha det. Var i alla fall underbart att träffa Cassie igen. Min älskade barndomsvän som jag känt sedan jag var 7 år. Är så sjukt stolt att vi hållit kontakten så bra och kan prata om så mycket. Hon är verkligen vacker. 
 
Imorgon ska vi besöka Victorian market och jag och Cassie ska även ta oss ett Yogapass på morgonen, deniiiii.
 
Hoppas ni hare bra hemma i SVÄRGÄÄÄÄÄÄ :) puss
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0