människomöten

Förra året när jag satt på tåget påväg till Borlänge fick jag plats brevid en människa som verkligen lyste upp mitt liv med alla hans ord. Jag var inne i en ganska deppig period då eftersom det precis tagit slut mellan mig och min första riktiga kärlek Ibrahim, men efter att jag talat med honom mådde jag verkligen bättre. Jag sa aldrig vad det var, men det var som att han förstod.
 
Vi pratade om mycket, bland annat om hur otacksamma vi kan vara i våra liv när vi redan har det så bra, om hur livet så plötsligt kan förändras och jag berättade för honom hur mycket jag ville förändra. Resan gick så snabbt och jag måste säga att jag kände mig så förändrad efter att jag träffat honom, som född på nytt! hahaha! och en del har väl den förmågan och den talangen att sprida, men att sådana korta möten kan påverka och kan påverka mig än idag då jag tänker på mötet.
 
Elliott la in ett väldigt fint inlägg idag på sin fb som fick mig att börja gråta, såhär skrev han - Jag är bekymrad över den värld vi lever i. För de handlingar vi utför och den otrevliga förmåga vi har att inte kunna se det fantastiska värdet i det vi faktiskt har i våra liv. Det finns så mycket jag vill ändra på. Medan hela Europa stannar upp för att följa avgörandet i fotbolls EM förlorar våra medmänniskor livet i slag för sina basala behov. Frihet, demokrati, jämlikhet, mänskliga rättigheter, mat på bordet, sjukvård och utbildning. Hur skulle ditt liv se ut om det nu helt plötsligt stormade in beväpnade soldater i vardagsrummet, satte en pistol mot huvudet på din kära som sitter bredvid och tryckte av - bara för att han/hon någon gång uttryckt en vilja att leva ett värdigt liv. Mina tankar går till det pågående blodbadet i Syrien, men även generellt till alla som undanhålls sina rättigheter att blomma som individer och samhällen runt om i världen. Speglar utvecklingen runt dig den värld du skulle vilja leva i? Vart är vi på väg? Vad vill du?
 
Väldigt vackert skrivet tycker jag - även skrivförmågan har han. haha! Jag blir väldigt tacksam och glad då jag träffar människor som engagerar sig så, och det gör verkligen Elliott! :) Jag får hålla tummarna att jag träffar fler som Elliott på mina tågresor, haha! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0