you know where I'm at

Vad ägnar du helst din tid åt att prata om när du träffar goda vänner, familj etc? Man märker att samtalsämnet är annorlunda beroende på vem man träffar. Jag pratar inte om samma saker med min pappa som jag gör med min mamma t.ex.
Relationer, våra kopplingar till människor är intressanta och att se hur de faktiskt påverkar oss. Jag tror det tråkigaste jag vet att prata om när jag träffar människor är t.ex. hur vädret är, men ändå gör man det ibland av bara ren omedvetenhet, som jag kan komma på först i efterhand. Något annat tråkigt är när man sitter och surrar om framgång, frågar hur personer har lyckats med det ena och det andra eller vad man ska göra då och när.
Det allra värsta är när pengar kommer in i samtalsämnet, man pratar om hur mycket man tjänar, eller hur mycket man slösade på det enda och det andra. Ytligheter vill jag kalla det. Jag mår illa av sådant till och från, ändå är det samtal som vi dagligen kommer i kontakt med.
Jag älskar att träffa människor då man bara kan vara. Man behöver inte säga så mycket om sig själv, sina ägodelar eller vad man gör i livet. Det behövs inte, man bara är tillsammans och njuter av varandras sällskap. Då känns relationer som allra bäst.
Ett härligt sällskap

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0