A SOCIAL-PSYCHOO?


Hela världen ler när du ler
Hela världen är allvarlig när du är allvarlig
Hela världen är ledsen när du är ledsen

Är mitt uppe i mitt uppsatsskrivande och verkar som att jag har hamnat i ett riktigt driv nu och det känns underbart! Sitter och läser boken jag snacka om igår - Connected - mänskliga realtioner och sociala nätverk och deras betydelse i våra liv! Den är så sjukt intressant och handlar hur vi påverkas av alla omkring oss och vilken betydelse den kan ha för våra liv. Hade jag pluggat psykologi hade jag nog helt och hållet ägnat mig åt socialpsykologi, för det är så intressant hur allt smittas - tankemässigt, känslomässigt, handlingsmässigt. Sjukdomar sprids, tankar sprids, attityder - allt är som organismer!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha sköna bilder!

MEN fan nu haru fått ännu ljusare hår, shit! :P

puss

2012-05-11 @ 23:43:59
URL: http://juliaholmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0